אוכלבריאות

באנו חושך לגרש – Hanukkah Style

By דצמבר 11, 2019 No Comments

אז נכון שכבר שבוע אחרי סוף חגי תשרי אנחנו מתלוננים על השגרה? כשנופלת ההבנה שחנוכה מתקרב, אצל כולנו עוברת תהייה קטנה על מדוע לא כריסמס בעצם? ותהייה נוספת, על נס חנוכה בדמות חופש מהעבודה למבוגרים בלבד עם ילדים במסגרות 😉

עם זאת, חשוב לזכור שלשגרה יתרונות רבים, בעיקר בתחום האוכל, ועם כל הצחוק – יש לנו הרבה כבוד ללוח השנה העברי. כדי שתוכלו ליהנות מחנוכה כמו שצריך, ריכזנו עבורכם כמה עצות שיעזרו לצלוח את חג האורות בהרגשה טובה ומספקת:

הדלקת נרות? לא להגיע רעבים!

יש לנו שמונה ימים שבהם צריך לשרוד הדלקת נרות בגנים של הילדים, במשרד, אצל הסבתא ועם החברים. ברוב המקרים הדלקת נרות שכזו מלווה איך לא, בסופגניות, לביבות ועוד כל טוב.

מאחר שרוב הדלקות הנרות מתקיימות בדרך כלל בשעות הערב, נסו לאכול לפני ארוחת ערב בריאה ומזינה הכוללת חלבון, פחמימה וירק.

עצת זהב – אם כבר הגעתם רעבים להדלקת הנרות, נסו לבחור בלביבה והוסיפו לה שמנת חמוצה וירקות בצד כדי לנסות ולשבוע מאוכל מזין יותר.

הכינו בעצמכם!

על מנת לדעת בדיוק מה מכיל האוכל שלכם, עדיף להכין אותו בעצמכם – אוכל ביתי תמיד עדיף על אוכל תעשייתי וקנוי.

– העדיפו אפייה על טיגון. בסופגנייה אפויה הערך הקלורי נמוך משמעותית, ואם בוחרים בטיגון בחרו בשמן עמוק וטמפרטורה גבוהה על מנת לצמצם את ספיגת השמן.

– בזמן הכנת בצק הסופגניות, נסו להפחית את כמות הסוכר.

– בהכנת לביבות הוסיפו ירקות נוספים מלבד תפוח אדמה: קישוא גזר, או ירקות ירוקים נוספים.

– לביבה אפויה יכולה להחליף ארוחת ערב בריאה לאנשים העוסקים בספורט. הפתעה טובה, נכון? הכניסו לתוכה גזר, תרד, קישוא, ירקות ירוקים וביצה. בחרו פחמימה אחת מרכזית בלביבה כמו תפוח אדמה, בטטה או קוואקר ותקבלו ארוחה מזינה המכילה את כל אבות המזון: חלבונים, ויטמינים ופחמימות.

שחררו מהמחשבה ״זה אסור״

האיסור גורם לנו לרצות יותר את מה שמוגדר כאסור לאכול. דמיינו את עצמכם בגיל ההתבגרות כשנאמר לכם שמשהו הוא אסור… ככל הנראה עשיתם אותו בלי לספר להורים 😉

אל תוותרו על פעילות גופנית!

גם אם ירדתם על מגש לביבות, גם אם אכלתם סופגנייה במהלך כל ימי החג וגם אם עמדתם בפיתוי – שמרו על שגרת אימונים.

ותרו על רגשות האשם ופשוט זוזו. הגיעו לסטודיו ולא רק בשביל לשרוף את הסופגנייה, אלא גם בשביל שמירת השגרה ובעיקר לטובת הנפש.

הוסיפו פעילות אירובית (בר, פיט, ספינינג או ריצה) לשילוב מנצח.

חג אורים שמח, וזכרו – בפיטנס אין ניסים!

Call Now Button