לייפסטייל

אביב הגיע, דיטוקס בא: 7 תרגילים לניקוי הגוף

By אפריל 29, 2019 No Comments

לכבוד העונה החמה, בנינו לכם אימון ביתי שמטרתו לנקות את הגוף ולהחזיר אותו לכושר. מוכנים? צאו לדרך!

האביב מביא איתו אנרגיה של ניקיון והתחדשות. ביהדות, למשל, מנקים את הבית לפני פסח וחוץ מלהיפטר מחמץ אנחנו נפרדים לשלום גם מכל החפצים שאגרנו בחורף במסגרת הניקיונות לחג.  

אבל הניקוי באביב לא צריך להיות רק חיצוני.

בתקופת החורף יש נטייה גבוהה יותר לאכול מזון עתיר שומן, סוכר ופחממתי. אנחנו מתחילים לאגור בגופנו רעלנים ומרגישים כבדים ועייפים יותר.

לא סתם הסינים מתחילים בתקופה זו את ניקוי הכבד שמטרתו לעזור לגוף להיפטר מרעלנים שהצטברו בו. 

מלבד שינוי תזונתי, כדאי להתחיל גם בפעילות גופנית שמזרזת את תהליך חילוף החומרים ובכך מסייעת לפינוי פסולת מהגוף. כן, גם אימון שבנוי נכון, יכול להיות דרך נפלאה לניקוי רעלים מהגוף.

פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם בגוף, מסיימת לתנועתיות המעיים ובכך מונעת עצירות, מאזנת את רמת הסוכרים בדם, מורידה את רמת הכולסטרול “הרע בגוף”, ומניעה את נוזלי הלימפה ומסייעת לניקוי הגוף מחומרי פסולת.

כדי שכל זה יקרה, עלינו לשלב באימון את האלמנטים הבאים:

הזעה, העלאת דופק ופיתולים. 

מוכנים לנקות את הגוף? הנה 7 תרגילים שיעזרו לכם לעשות זאת:

תרגיל ראשון: Roll up to twist

מנח התחלתי: נשב עם רגליים ארוכות וצמודות. ידיים ארוכות קדימה בגובה הכתפיים.

תנועה: ניקח אוויר, נגלגל חוליה אחר חוליה מטה, עד לשכיבה על הגב, נוציא אוויר – נרים את הסנטר לבית החזה ואחריו נעלה חוליה אחר חוליה. נעלה בחזרה לישיבה. ניקח אוויר, נשלח את יד ימין לאחור ונפתל את בית החזה, נוציא אוויר, נחזור חזרה למנח ההתחלתי.

נבצע סה”כ 8 חזרות לסירוגין – פעם ימין ופעם שמאל.

תרגיל שני: Balance & Twist

מנח התחלתי: נעמוד בעמידת שש, כאשר כפות הידיים מונחות מתחת לקו כתפיים והברכיים מונחות מתחת לאגן.

נאריך את רגל שמאל לאחור ונניח את יד שמאל מאוחרי העורף.

תנועה: ניקח אוויר, נעגל את הגב ונכפוף את הברך הימנית לכיוון המצח. נוציא אוויר, נאריך את הגב, נקבע אותה במזרן ונפתל את בית החזה ימינה ולתקרה.

נבצע 8 חזרות לכל צד.

 

תרגיל שלישי: Lunge to second

מנח התחלתי: נעמוד במכרע קדמי כאשר רגל ימין מלפנים., ידיים בכף אל כף בגובה בית חזה.

תנועה: ניקח אוויר, נעמיק את המכרע, נוציא אוויר, נבצע רוטציה במפרק הירך של רגל שמאל, לעמידה שנייה ונעמיק את המנח החדש.

נבצע 20 חזרות כל רגל.

תרגיל רביעי: Saw

מנח התחלתי: נשב בפישוק, גב ארוך, ידיים ארוכות לצידי הגוף ובגובה הכתפיים.

ניקח אוויר, נפתל את עמוד השדרה שמאלה, תוך שמירה על אגן יציב. נוציא אוויר, נצלול לכיוון הרגל וננסה להביא את המצח אל הברך תוך שמירה על גב ארוך ככל הניתן, יד שמאל שואפת להגיע אל כף רגל ימין, ויד ימין מתארכת לאחור.

ניקח אוויר, נזדקף חזרה ונוציא אוויר, ונוציא אוויר נחזור למנח ההתחלתי.

נבצע 5 חזרות לסירוגין לכל כיוון.

תרגיל חמישי: Squat to side kick

מנח התחלתי: מכרע 0 סקוואט – רגליים מקבילות ברוחב אגן.

תנועה: ניקח אוויר, נעמיק את המנח. נוציא אוויר, נתרומם ונבצע  ברגל ימין בעיטה צידית כמה שיותר גבוה.

נבצע 10 חזרות לצד ימין + 10 חזרות לצד שמאל + 10 חזרות לסירוגין – ימין, שמאל.

תרגיל 6: Hip twist to pyramid

מנח התחלתי: נניח את הידיים מתחת לקו כתפיים, נטע רגל רגל במזרן כמו במנח התחלתי של שכיבות סמיכה.

תנועה: נכפוף את הרגל הימנית לכיוון הכתף השמאלית וניישר אותה. נוציא אוויר, נשלח את הרגל השמאלית לתקרה ונעביר את משקל הגוף אחורה, לכיוון רגל ימין.

נבצע 10 חזרות לכל רגל.

תרגיל 7: Lunge jumps

מנח התחלתי: נשלח את רגל ימין לאחור למכרע עמוק.

תנועה: נביא את רגל ימין קדימה ונבצע קפיצה על רגל אחת.

נבצע 10 חזרות חזרות על רגל ימין ו-10 חזרות על רגל שמאל.

Call Now Button